فرآیند دریافت بیمه دانشجویی آلمان
نوشته شده توسط : mgh


فرآیند دریافت بیمه دانشجویی آلمان
برای به کارگیری از طرح بیمه دانشجویی آلمان، دانشجوها می بایست آغاز در یک دانشکده آلمانی نام نویسی نمایند و بعداز نام نویسی، بایستی حق بیمه را به کمپانی بیمه پرداخت نمایند. در‌این‌حالت‌، طرح بیمه دانشجویی فعال می گردد و دانشجو به هم پا کارت بیمه خویش میتواند از سرویس ها بیمه درمانی مثلا مراجعه به پزشکان و مریض‌خانه‌ها به کار گیری نماید.
بعضی از کالج‌ها نیز میتوانند طرح بیمه دانشجویی خویش را دارا باشند که تحت عنوان بیمه دانشجویی داخلی نیز شناخته می‌گردد. این طرح‌ها اکثر  مهاجرت به قبرس شمالی زمان ها به یار و همدم هزینه تحصیلات به دانشجوها ارائه می گردند.

شایسته ترین طرح بیمه دانشجویی در آلمان
همچون بخش اعظمی از کشورهای عالم، کمپانی‌های مختلف بیمه در آلمان، طرح‎های متنوعی برای بیمه دانشجویی ارائه می‌نمایند. از معتبرترین کمپانی‌هایی که سرویس ها پزشکی و درمانی به دانشجو یان وارد می کنند، عبارت‌اند از:

Techniker Krankenkasse
AOK
DAK-Gesundheit
Barmer
قابل ذکر میباشد که نوع پوشش ها، حالت و مخارج ظریف بیمه دانشجویی آلمان ممکن میباشد میان بیمه‌گران متفاوت گوناگون باشد.

 

هزینه بیمه های دانشجویی آلمان
هزینه‌ای که برای اخذ بیمه‌های دانشجویی آلمان در لحاظ گرفته می گردد باتوجه به نوع بیمه (دولتی یا این که محرمانه) گوناگون میباشد. تحت عنوان یک دانشجو، بایستی دستکم مبلغ محور به هم پا درصد سهم مازاد را که بوسیله موسسه ها بیمه به طور مستقل برای بیمه درمانی خویش رقم خورده میباشد، پرداخت فرمائید.
مبلغ محور مشترک برای بیمه درمانی دانشجویی تحت عنوان 10.22٪ از ضابطه امداد آموزشی فدرال در آلمان نسبتاً 83.02 یورو در حیث گرفته می شود. سهم مازاد نیر بر طبق کمپانی بیمه درمانی متعدد میباشد. در کل، بسته به حق بیمه مازاد ممکن میباشد تا 150 یورو در ماه پرداخت نمائید.

درپی میتوانید لیست مخارج بیمه دانشجویی آلمان بعضا از کمپانی‌های رفیعتر بیمه سالم را ملاحظه کنید:

کمپانی بیمه

هزینه‌های بیمه تندرست همگانی برای دانشجو ها

Techniker Krankenkasse

117 یورو

hkk health insurance

115 یورو

Barmer

119 یورو

DAK health

121 یورو

AOK

120 یورو

حرف آخر

ما درین نوشته‌علمی به معرفی حالت دریافت اشکال بیمه‌های درمانی دانشجویی آلمان پرداختیم. به‌طور کلی، بیمه‌های درمانی به دو نوع دولتی و سری تیم‌بندی میشوند که حالت هر کدام از آنها گوناگون میباشد. بیمه‌های دانشجویی دربرگیرنده سرویس ها درمانی مهم برای مثال مشورت کردن پزشکی، تشخیص و معالجه بیماری‌ها، معالجه بستری و زیر پوشش قرار تصاحب کردن هزینه‌های داروها و سرویس ها دندانپزشکی میشوند. هزینه‌های پرداختی نیز باتوجه به نوع بیمه و کمپانی ذیل پوشش متعدد خواهد بود.


طومار POE کانادا
POE یا این که به عبارتی Port Of Entry طومار‌ای قانونی از سفارت یا این که دفتر نمایندگی شما میباشد که نام و نشان‌تان را پذیرش می‌نماید و به شما اذن ورود به کانادا را میدهد. این طومار میتواند به طور PDF، Word یا این که حتی فیزیکی باشد. طومار POE بایستی از IRCC (اداره سفر، پناهنده شدن و شهروندی کانادا) در صورتیکه برای یک کدام از موردها روادیدِ تحصیلی، روادیدِ کاری یا این که سوپر روادید (در صورتیکه از کشوری می‌باشید که به روادیدِ بازدیدکننده نیاز ندارد)، گزینه پذیرش گردیده باشید، ارسال میشود.

طومار POE برای روادیدِ تحصیلی
در شرایطی‌که برای روادیدِ تحصیلی مبادرت کرده باشید، بعداز قبول شدن درخواست روادید، این طومار برای شما صادر می گردد؛ یعنی دانشجو یان در بین‌المللی، بعد از اخذ تایید و روادیدِ تحصیلی، طومار POE را اخذ می‌نمایند. آن گاه میتوانند بوسیله این طومار، استادی پرمیت (study permit) خویش را بعداز وصال به کانادا اخذ نمایند.
نکته بسیار اساسی این میباشد که با صدور پاس ریکوئست فرایند به نقطه نهایی نرسیده؛ بلکه هنگامی POE شما صادر می‌گردد که پرونده کامل شدن و استیکر روادید روی گذرنامه باشد. (پاس ریکوئست که به عبارتی Pass Request Letter میباشد، طومار‌ای از طرف اداره سفر کانادا برای متقاضی ها ویزاست که معمولا یک‌سری هفته بعداز انگشت نگاری و در شرایطی که تقاضاکننده چیره به اخذ روادید خواهد شد و پرونده‌اش به متد بیفتد، برای وی ارسال می‌گردد)

طومار POE برای روادیدِ کاری
در شرایطی‌که در باب ویزای شغلی مبادرت گردیده باشد، این معرفی‌طومار برای یاری به کارفرمایان، جهت پبدا کردن اشخاص دارای شرایط حالت‌های شغلی مدنظر کارفرمایان، ساخت‌و‌ساز می‌گردد. (اعتنا داشته باشید معرفی طومار، جواز علم آموزی یا این که عمل شما وجود ندارد)

در تصویر ذیل مثال‌ای از طومار POE برای روادیدِ کاری را می بینید.

 

طومار پورت ورودی (POE) بعضی وقت ها با اسم‌های دیگری نیز شناخته می شود؛ مانند طومار مکاتبه و معرفی‌طومار.

همینطور این معرفی‌طومار میتواند از سمت فردی که در کانادا میشناسید برای شما صورت بپذیرد که دلایل مختلفی هم داراست.
ممکن میباشد دوست یا این که یک کدام از اعضای خانواده شما کسی را در کانادا بشناسد که بتواند وضعیت شما‌را تحت عنوان یک مسافر ضمانت نماید یا این که به شما در یافت کردن عمل یا این که ملاقات با اشخاص در وقتی که در کانادا می‌باشید، یاری دهد. درهر‌شکل، تصاحب کردن معرفی‌طومار راهی سهل برای آغاز فعالیت در کانادا و جستن دوستان نو در هنگامی میباشد که در میهن می باشید.
اعتنا داشته باشید، شما می بایست داده ها کافی در امر فردی که معرفی‌طومار را می‌نویسد، داشته باشید؛ یعنی به اسم، داده ها تماس و هر چیز مرتبط دیگری نیاز دارید تا اثبات نمایید که شما‌را به نیکی می شناسند.





:: برچسب‌ها: مهاجرت به قبرس شمالی ,
:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 شهريور 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: